21 d’abril 2012

L'hort urbà: Plantes aromàtiques - Novetat Sant Jordi 2012

Continuem amb la presentació de novetats editorials! Avui us porto, com us havia dit, una novetat de no-ficció: L'hort urbà: Plantes aromàtiques de Josep Maria Vallés

Perquè us presento aquest llibre? Doncs mira, és complicat trobar llibres de no ficció que siguin interessants, solen ser llibres de cuina, memòries d'algun polític, bla bla bla, però aquest llibre no és ni una cosa ni l'altra, sinó que és un manual d'una pràctica que trobo impressionant: l'hort al balcó! Recentment, m'han regalat una planta de julivert i la tinc a la cuina al costat de la finestra (estic intentant que no es mori, a vegades puc ser bastant plant-killer) així que al veure aquest llibre em vaig emocionar!


L'editorial que el publica és Ediciones del Serbal, tant en català com en castellà, té 290 pàgines i es ven al preu de 22,00 euros. 

Resum del llibre:
El cultiu de plantes aromàtiques és una invitació a redescobrir l'antiga saviesa popular. Aquesta coneixia i practicava les diferents aplicacions culinàries i medicinals d'una sèrie de plantes del medi rural. A la nostra societat cada vegada més urbana s'ha oblidat aquesta saviesa i aquesta cultura lligada a les plantes. És missió de tots recuperar-les i trasmetre-les a les noves generacions. Aquest llibre pretén ser un manual bàsic i iniciàtic per a qui, sense molta experiència, vulguin començar a cultivar plantes útils al balcó de casa, en un recipient qualsevol. 


Per a més informació, us deixo aquí la pàgina web de l'autor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada