04 d’agost 2013

Com organitzar una biblioteca pública

Avui m'agradaria compartir amb vosaltres un fragment escrit per Umberto Eco que vaig trobar fascinant i hilarant. El vaig descobrir gràcies al blog m'agraden les llenties :)


COM ORGANITZAR UNA BIBLIOTECA PÚBLICA (fragment) 
8. El bibliotecari ha de considerar el lector com un enemic, com un gandul (altrament estaria treballant) i com un lladre en potència.
13. Els horaris han de coincidir amb els de treball, discutits prèviament amb els sindicats: tancament absolut els dissabtes, els diumenges, al vespre i a les hores de menjar ../.. L’enemic més gran de la biblioteca és la persona que treballa i estudia alhora. El millor amic és el rendista jubilat que no té cap necessitat d’acudir a la biblioteca perquè ja en té una a casa.
18. L’ideal seria que l’usuari no pogués entrar a la biblioteca.
           Umberto Eco, “El segon diari mínim”, Destino, Barcelona, 1994


Coincideix perfectament amb la idea del bibliotecari ideal, aquell que et gruny quan t'acostes al mostrador, i que t'espia per sobre l'espatlla el que estàs llegint. És el que es mira amb lupa els llibres que has tornat prestats com si confirmés les seves sospites de que els llibres de la biblioteca s'han de quedar als seus prestatges. 

M'encanta. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada