04 de desembre 2012

Repte literari 19: Criatura parlant

Holaaaa!
Espero que aquest dimarts estigui anant bé a tots! Jo estic ocupadíssima perquè estic fent llibres artesanals a tope. Resulta que aquest cap de setmana aniré a la meva primera fira com a venedora! Espero poder-ne vendre uns quants :D
http://farewellrani.deviantart.com/art/Lyra-Belacqua-62251249

Avui tocava publicar l'entrada número 19 del repte literari: Personatge que escriu. Però sincerament no me n'agrada cap, i per tant em prenc algunes llibertats i passo al següent punt: Criatura parlant. Molt més interessant :)

Hi ha vàries criatures parlants entre els meus llibres preferits: Saphira, Solembun, Firenze, Dobby, etc. Però n'hi ha una que em va fascinar des del moment que la vaig descobrir: els daimonions del món de Philip Pullman. 
Representen l'ànima de les persones, que en aquest mon tenen vida pròpia i viuen en forma d'animals al costat dels seus humans. Els homes tenen daimonions femenins, i les dones en tenen de masculins. Els daimonions prenen forma segons la personalitat dels seus humans. 

El que a mi m'agrada és Pan, el daimonion de la Lyra. Fins que la Lyra és adolescent pot prendre la forma que vulgui, però la seva forma final és una manta, que reflexa bastant bé la personalitat de la Lyra. 
Als llibres és la veu de la consciencia, i tot i que no se'n surti gaire, intenta que la Lyra no es posi en problemes. :)
Amb aquesta entrada també tinc l'excusa perfecta per posar aquesta imatge tant increïble sobre la Lyra i en Pan :D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada