26 de juny 2012

Repte Literari 8. Personatge misteriós preferit.

Sento haver estat absent tants dies però no he parat. Tinc tres o quatre ressenyes per fer i aquí estic, fent una entrada del Repte literari. xD

Bé, també havia de fer l'entrada numero set que seria sobre els personatges arxienemics que m'agraden més. Doncs també m'ho salto i me'n vaig directament al numero vuit que és: Personatge misteriós preferit. M'ho salto perquè ja vaig fer l'entrada d'enemics preferits, i la veritat em sembla una mica redundant. 

Com em passa quasi sempre, em ve de seguida algun personatge de Harry Potter. És la millor saga que he llegit mai, i no hi puc fer res. Per això he triat dos personatges. 

Un és Albus Dumbledore, evidentment. Rowling va tardar set llibres a revelar-nos el passat d'aquest gran personatge. No crec que ningú s'esperés que el seu passat fos tant xocant. Durant tota la saga em fa fascinar i agradar. I per això és un dels meus personatges misteriosos preferits (a part de savi, o friki, xD).

Com que tothom coneix a Dubledore, ja sigui pels llibres o per les pel·lícules, passo a  parlar i descriure de l'altre protagonista d'aquesta entrada: Brimstone del llibre Daughter of Smoke and Bone de Laini Taylor. 


Brimstone

És un traficant de dents. Tot tipus de dents: humanes, d'animals comuns, exotics, grans, petits, groguencs, corcats o blancs. 

Els braços i el cos robust de Brimstone són les úniques parts d'ell que són humanes, tot i que estan cobertes per un teixit amb més aspecte de cuir que de pell. Els seus forts pectorals estan farcits de velles cicatrius. Les cames les té cobertes d'un pelatge daurat suau i es tensen sota músculs lleonins, però en comptes d'acabar en urpes de felí, acaben en uns sinistres peus amb urpes que poden ser de llangardaix o potser de drac. 
Llavors hi ha el cap, que s'assembla a la d'un moltó però sense pel, amb el mateix cuir dur que cobreix la resta del seu cos. Té escames entorn a l'aplastat nas oví i ulls de rèptil d'un color daurat luti i allargades pupil·les verticals, a part d'unes gegantines i groguenques banyes de moltó que s'enrosquen als dos costats del crani. 

Penjades d'una cadena, porta diverses lupes de joier. Les fosques muntures de color daurat constitueixen l'únic ornament de la seva persona, sense esmentar l'altre objecte que envolta el seu coll, sense cap brillantor que atragui la mirada. És un vell os de la sort que descansa sobre el seu coll.


Aquí us deixo una descripció de la botiga d'en Brimstone segons el punt de vista de la Karou:


Encara que havia crescut a la botiga de Brimstone, encara no comprenia on era, només que es podia accedir des de portes repartides per tot el món i que conduïen fins aquell mateix lloc. Quan era petita, solia preguntar  a Brimstone quina era la ubicació exacta de «l'aquí», però només rebia una brusca resposta: «En una altra part».
A Brimstone no li entusiasmaven les preguntes.
Allà on estigués situada, la botiga, un espai sense finestres i abarrotada de prestatgeries, semblava l'abocador del ratolí Pérez -sempre que aquest trafiqués amb dents de totes les espècies-. Dents d'escurçó, ullals, molars d'elefant, enormes incisius ataronjats de rosegadors exòtics de la selva, tots ells guardats en pots i arcons d'apotecari, enfilats en fileres penjades de ganxos, i precintats en centenars de pots que sonaven com maraques.

Al final del llibre Daughter of Smoke and Bone sabem perquè Brimstone es dedica a traficar amb dents, i gran part del misteri es revela. Però no deixa de ser un personatge misteriós, ple de secrets i que al final no es pot evitar agafar carinyo. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada