11 de febrer 2013

Repte 30 llibres. Un llibre odiós

Segona entrega del repte 30 llibres: Un llibre odiós que m'hagi llegit sencer. 

Ummm... Difícil difícil...Molts dels llibres que no m'han agradat no els he acabat, però el repte és molt explícit: odiar. He llegit molts llibres i pensant-hi només me'n venen al cap dos que hagi odiat: un és una novel·la xinesa que no recordo ni quin títol té, i que vaig llegir un estiu de ja fa uns quants anys. Era una història agobiant, retorçada, malaltissa i horrible. 

El segon llibre que odio i que m'he llegit sencer és de les nostres terres i és molt conegut, de fet va ser un best-seller. És L'Església del Mar de Ildefonso Falcones. 
A molta gent li va agradar, i realment me n'alegro, però ja des del començament hi vaig veure masses semblances amb Els Pilars de la Terra. 

Què va passar, però, perquè l'acabés odiant? Bé, ho diré amb poques paraules: de les 5 dones importants que surten a la història, a quatre les violen i a la cinquena la cremen viva. Ejem... no us sembla una mica extrem? I a les quatre primeres no una sola vegada no, sinó que repetidament. Em sap molt de greu però a mi això em posa de mala llet i per mi que aquest autor s'ho hauria de fer mirar. Ja sé que la violència en aquest món existeix i bla bla bla però en aquest llibre crec que es va passar molt. Té massa tendència a mitificar la misogínia. 
Està clar que no tornaré a llegir-me un altre llibre d'aquest autor.

2 comentaris:

  1. vaja , trob que li vaig regalar a mamare fa molts anys i no l´ha llegit . jo tampoc .i ara en torna a treure un altre però crec que no seré jo qui el lligi .jejeje

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jejeje em temo que aquest autor està a la meva llista negra..

      Elimina