02 de juliol 2012

Meme pottèric!

Tinc mono de Harry Potter i siguent dilluns i ploguent (si, l'estiu anglès fa fastig) no em ve gaire de gust pensar-me massa una entrada. Per això avui faré un Meme pottèric
Tot un post sobre ells llibres de Harry Potter! Sóc feliç jaja

En aquest meme responc a preguntes sobre la saga Harry Potter. Com sempre, he borrat les preguntes relacionades amb les pel·lícules i similars (perquè no les he vist totes)

1. Personatge preferit.
En Harry, sempre m'ha agradat com a protagonista. També m'agrada molt en Charlie Weasley però quasi no surt a la saga (llàstima). 

2. Llibre preferit.
El meu llibre preferit de la saga sempre va ser el tercer: Harry Potter i el pres d'Azkaban. Però llavors vaig llegir l'últim llibre "Harry Potter i les Relíquies de la Mort" i em va encantar. O sigui que puc dir que tinc dos llibres preferits. xD

3. Casa preferida
Gryffindor. Sempre. Aviam, suposo que Ravenclaw també està molt bé, i de fet la seva sala comuna m'agrada molt més (tot ple de finestres i amb un sostre encantat). Hufflepuff per a mi és massa poqueta cosa i Slytherin ni morta xD. 

4. Cita preferida.
Una de les meves cites preferides és la que hi ha a les portes del Banc Gringotts. De cites que m'agraden n'hi ha milers més, però aquesta en concret sempre m'ha agradat. A més, trobo que la traducció al català està molt ben aconseguida.




Enter, stranger, but take heed
Of what awaits the sin of greed
For those who take, but do not earn, 
Must pay most dearly in their turn. 
So if you seek beneath our floors 
A treasure that was never yours, 
Thief, you have been warned, beware
Of finding more than treasure there.





5. Escena preferida.
N'hi ha moltes, moltíssimes però ara mateix només me'n ve una al cap:

En Fred va treure alguna cosa de sota la capa i la va posar en una taula, fent amb el braç un gest grandiloqüent. Era un pergamí gran, quadrat, molt desgastat. No tenia res escrit. En Harry, sospitant que fos una de les bromes d'en Fred i d'en George, el va mirar amb deteniment.
- Què és?
- Això, Harry, és el secret del nostre èxit -va dir en George, acariciant el pergamí.
- Ens costa desprendre'ns d'ell -va dir en Fred-. Però ahir a la nit vam arribar a la conclusió que tu el necessites més que nosaltres.
- De tota manera, ens el sabem de memòria. És teu. A nosaltres ja no ens cal.
- I per què necessito un pergamí vell? -Va preguntar en Harry.
- Un pergamí vell! -Va exclamar en Fred, tancant els ulls i fent una
ganyota de dolor, com si en Harry l'hagués ofès greument-. Explica-li, George.
- Bé, Harry .. quan estàvem a primer .. i érem joves,
despreocupats i innocents ... --En Harry va riure. Dubtava que en Fred i en George
hagin estat innocents alguna vegada-. Bé, més innocents del que som ara ... vam tenir un petit problema amb en Filch.
- Havíem tirat una bomba fètida al passadís i es va molestar.
- Així que ens va portar al seu despatx i va començar a amenaçar-nos amb el seu
habitual ...
- ... càstig ...
- ... de fastig...
- ... i va ser inevitable que veiéssim en un dels seus arxivadors un calaix en el que posava «confiscat i altament perillós».
- No em digueu ... -Va dir Harry somrient.
- Bé, què hauries fet tu? -Va preguntar en Fred -En George es va encarregar
de distreure'l llançant una altra bomba fètida, jo vaig obrir a corre-cuita el calaix i vaig agafar ...
això.
- No va ser tan dolent com sembla -va dir George-. Creiem que en Filch no sabia utilitzar-lo. Probablement sospitava el que era, perquè si no, no ho hauria confiscat.
- I sabeu utilitzar-lo?
- Si -va dir Fred, somrient amb complicitat-. Aquesta petita meravella ens ha ensenyat més que tots els professors de l'escola.
- M'esteu prenent el pèl -va dir Harry, mirant el pergamí.

6. Un personatge que sentis necessitat de defensar.
Luna Lovegood. La pobre és tant sincera i tant rara. Es pren la vida amb tranquil·litat però tothom li pren el pèl i no la respecten per res. M'agrada molt quan finalment fa amics. 

7. L'escena més trista.
Quan en Fred mor ho vaig passar molt malament, no hi va haver dret que Rowling el matés. 
També és molt trist quan en Harry al final de curs quan està fent el bagul, troba el mirall que en Sirius li va regalar i se n'adona que tenia a mà una cosa per comunicar-se amb ell i per tossut no ho havia fet. I que potser per això el seu padrí havia mort. 


8. La mort d'un personatge que desitjaries que no hagués passat.
Uff, n'hi ha molts: en Fred, en Llopin, la Tonks. Aquesta especialment perquè acabava de tenir un fill!! Aviam, ho explico millor: en Llopin és pare també però durant tota la sèrie és com si s'anés apagant, és com si estigués perseguit pel seu passat. I tot i que amb la Tonks s'enamoren, ell mai no ho acaba d'acceptar. En canvi la Tonks és una dona plena d'energia i alegria. Em va saber molt de greu que morís. 
I en Sirius. Sobretot en Sírius. No trobo gens justa la vida que li fa passar l'autora, però tampoc la mort. Vale que mort lluitant, però em dóna la sensació que l'autora el mata només perquè en Harry deixi d'estar enamorat de la Xo. No sé si és veritat però en Sirius al principi és un personatge amb molta força i mor al cap de només 3 anys d'estar en llibertat. Una pena :(

9. Parella preferida.
Harry i Ginny. A molta gent no li agrada la Ginny però a mi m'encanta!

10. Família preferida de mags.
Els Weasley! Sense cap mena de dubte. 

11. Antagonista preferit.
Voldemort. Suposo que és un tòpic però està molt ben construït i té un carisma impressionant. El podem trobar a quasi tots els llibres i sempre està maquinant contra en Harry. 

12. Paisatges o llocs que t'agradin més.
La Ronda d'Alla és el meu preferit seguit pel poble de Hogsmeade. Suposo que és perquè són dos llocs on només hi ha mags i s'hi poden trobar tot tipus d'objectes màgics. M'imagino els dos llocs coberts de neu i és perfecte. :)
I tot i que no hi ha cap entrada que ho posi, els llocs que m'agraden menys són el Ministeri de màgia i l'Hospital Sant Mungo. No m'agraden perquè estan aïllats, i me'ls esperava més aviat com a grans edificis (i no pas amagats en el món muggle).


13. Marauder preferit (suposo que en català seria els que ronden l'escola, es refereix a Forcat, Lladruc, Cuapelada i l'Enllunat)
Doncs en Sirius (Lladruc) sense cap mena de dubte. 

14. Moment més divertit.
El meu moment preferit és quan en Ron es menja les marmites de licor, que en realitat contenen una poció d'amor. D'un moment a un altre s'obsessiona amb la Rosana Vana i no deixa de pensar en ella. M'encanta l'escena perquè es queda totalment embadalit i perquè li dóna carbasses a la Lavander Brown. 
N'hi ha moltes més evidentment, com quan l'Snape llegeix un article de la Rita Skeeter a la classe de Pocions, o quan en Neville es menja una coca que el fa transformar-se en oca. 

15. Professor preferit.
Flitwick. Perquè fa unes classes increïbles i té molta paciència amb els alumnes que xerren a classe. A més és tant petit que ha de assentar-se sobre coixins o llibres. En especial m'agrada perquè és un home bondadós i un professor excel·lent. 

16. Maledicció preferida.
No es realitza cap sortilegi per fer-la o sigui que no sé quin nom té, però cada vegada que la feia Dubledore tenia molta enveja. Quantes vegades no hem imaginat l'escena quan Dubledore fa apareixer un joc de té i galetes? Això és el que a mi m'agradaria saber fer! (seguit per saber conjurar butaques on poder llegir còmodament).

17. Patronus preferit.
El de l'Hermione, que és una llúdriga. M'agrada molt perquè les llúdrigues només viuen en aigues molt pures o poc contaminades i em sembla que està molt ben trobat per l'Hermione. 

18. Armada d'en Dumbledore, Orde del fènix o Caballers de la mort?
L'Orde del Fènix. Va molt més en serio que AD, però clar, una és una organització per lluitar contra les forces del mal i l'altre és un grup d'adolescents que volen aprendre màgia. Al final els dos grups lluiten junts a la gran batalla final, i això em va agradar molt, però l'Orde del Fènix va estar més de 20 anys lluitant contra Voldemort.

19. Personatge o escena més terrorífica.
L'escena que de bones a primeres em ve al cap que em fes por va ser quan el Harry està al bosc Prohibit i es troba amb l'unicorn mort, i amb algo xupant-li la sang. Ara ja no em fa por però quan vaig llegir per primera vegada el llibre devia tenir...13 anys (em sembla) i era bastant pardilla. jajaja

20. Classe preferida.
La d'en Flitwick per tot el que aprenen, que és super interessant. M'agrada perquè és més aviat una classe pràctica, que no són aburrides, i també perquè el professor  Flitwick és un home que no li importa si els seus alumnes xerren durant les classes. 
També les de transformació m'agraden molt però la professora McGonagall és massa estricta. 

21. Moment o escena més emotiva.
Quan en Dubledore es veu la poció per buidar la pica on hi ha el medalló i comença a rememorar el passat i a plorar com un nen. Em va trencar el cor. 

22. Amistat preferida.
No hi ha dubte possible: Harry, Ron i Hermione. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada